سوالات متداول
-
۱- چه افرادی مخاطب دورههای الکترونیکی کارشناسیارشد مدیریت فناوری اطلاعات محسوب میشوند؟اشخاصی که در زمينه فناوری اطلاعات مشغول به فعاليت هستند، علاقهمند به ارتقای سطح آگاهیها و دانش خود میباشند و در عين حال برای حضور منظم در کلاسها فرصت کافی در اختيار ندارند. چنين افرادی به خوبی با فضای الکترونيکی آشنا هستند و فعاليت در آن را تجربه نمودهاند. بهعلاوه از سطح مناسبی از سواد رايانهای برخوردار هستند، بدين معنی که قادر هستند امور جاری خود را مبتنی بر فناوری اطلاعات به انجام برسانند. از آنجا که محيط آموزش الکترونيکی بر محوريت يادگيرنده بنا نهاده شدهاست، انگيزه فراگيران موجب افزايش کارآيی دوره برای ايشان میگردد. بنابراين مناسب است افرادی اقدام به حضور در اين دورهها نمايند که به آموزشهايی که ارائه میشود، نياز دارند و نه فقط مدرک آن.
-
۲- نحوه برگزاری دوره (ثبتنام، ارائه دروس، کلاسها، تکاليف و آزمونها) چگونه است؟پس از کسب رتبه مجاز در آزمون کارشناسیارشد بنا به اعلام سازمان سنجش، پذيرفتهشدگان در روزهای مقرر برای ثبتنام به دانشگاه مراجعه مینمايند. پس از ثبتنام نيازی به حضور فيزيکی افراد در محل دانشگاه نيست؛ مگر در زمان امتحانات. تمامی آزمونها و دفاع از پاياننامه و نظاير آنها بهصورت حضوری برگزار میشوند. فراگيران با تخصيص نام کاربری و کلمه عبور منحصر به فرد با ورود به سيستم مديريت يادگيری (LMS) از محتوای آموزشی استفاده و در کلاسهای برخط و جلسات مباحثه شرکت مینمايند.
-
3- نحوه پذيرش چگونه است؟پذیرش دانشجویان این دورهها از طریق آزمون کارشناسیارشد خواهد بود.
-
۴- ميزان شهريه اين دورهها به چه ترتيب است؟به قسمت ضوابط مالی مراجعه نمایید.
-
۵- آيا محدوديتی به لحاظ مدرک کارشناسی برای افراد وجود دارد؟برای رشتههای علوم انسانی محدودیت رشته وجود ندارد ولی متقاضیان رشتههای مهندسی باید رشته کارشناسیشان مرتبط باشد.
-
۶- آيا اين دورهها دارای معافيت تحصيلی میباشد؟بله.
-
۷- اعتبار مدرک تحصيلی ارائه شده به چه ميزان است؟به دانشآموختگان اين دورهها مدرک رسمی دانشگاه شهيد بهشتی ارائه میشود و مورد تاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوری میباشد؛ با اين مدرک میتوانند در آزمون مقطع تحصيلی بالاتر شرکت نمايند.
-
8- برای شرکت در اين دورهها، افراد به چه امکانات سختافزاری نياز دارند؟يک دستگاه رايانه، دسترسی به اينترنت پر سرعت، وبکم و هدست.
-
۹- آيا افرادی که ساکن تهران نيستند هم میتوانند در اين دورهها شرکت نمايند؟از نظر محل حضور محدوديتی وجود ندارد، اما لازم است فراگيران ساکن شهرهایی غير از تهران دسترسی خوبی به اينترنت داشته باشند و در پايان هر نیمسال برای شرکت در امتحانات در تهران حضور يابند. دانشگاه امکان در اختيار گذاشتن خوابگاه برای دانشجويان الکترونيکی را ندارد.
-
۱۰- آيا داوطلبانی که هم اکنون در حال تحصيل در مقطع کارشناسی هستند میتوانند در اين دورهها ثبتنام نمايند؟دارا بودن مدرک کارشناسی معتبر (و يا گواهی موقت پايان تحصيل در مقطع کارشناسی) و ارائه فايل تصوير آن بهعنوان پيوست درخواست ثبتنام و اصل آن در زمان ثبتنام، شرط لازم برای پذيرش در اين دورهها است. کسانی که پس از اتمام زمان پذيرش دانشآموختگان میشوند، کافی است به جای ارسال مدرک، ليست دروس و تعداد واحد گذرانده شده تاکنون را ارسال نمايند.
-
11- آيا در نیمسال نخست به افراد مرخصی تحصيلی داده میشود؟خير.
-
۱۲- آيا انتقال دانشجو از دانشگاه های دولتی يا غيردولتی به اين مركز امكانپذير است؟در دورههای الکترونيکی دانشگاه شهيد بهشتی، امکان جابجايی و تغيير رشته وجود ندارد.
-
۱۳- آيا دانشجويان شاغل به تحصيل در ساير دانشگاهها (دولتی، آزاد، غيرانتفاعی، جامع علمی كاربردی و پيام نور) میتوانند بهطور همزمان دانشجوی اين دورهها نيز باشند؟خیر، دانشجويان شاغل به تحصيل در ساير دانشگاهها نمیتوانند بهطور همزمان دانشجوی اين دورهها نيز باشند.
-
۱۴- اگر در حين تحصيل انصراف داده شود، آيا شهريه پرداخت شده عودت داده خواهد شد؟خير.
-
۱۵- حضور و غياب در کلاس چگونه انجام میشود؟مشاهده دروس توسط هر دانشجو از طريق سيستم مديريت يادگيری کنترل و ثبت میگردد و حضور و غياب براساس تعداد دروس رويت شده و زمان مشاهده انجام میگردد. توضيحات بيشتر در بخش قوانين حضور و غياب در آييننامه آموزشی مقطع مربوطه ارائه خواهد شد.
-
۱۶- آيا محتوای دروس موجود در سيستم مديريت يادگيری با کتابها و يا ساير منابع معرفی شده برای هر درس تفاوت دارند؟بله، کتابهای معرفی شده، منابع جانبی دروس بوده و شما بايد دروس را از طريق LMS دنبال نماييد. بهعلاوه محتوای موجود در سيستم تنها بهصورت مکتوب نبوده و دارای اجزای چند رسانهای است، که در کتب موجود نمیتوانند وجود داشته باشند.
-
۱۷- آيا برای مشاهده محتوای درسی میتوان از مرورگرهای اينترنتی گوناگون استفاده کرد؟با توجه به سازگاری محتوای طراحی شده با محيط IE، توصيه میشود فقط از مرورگر Internet Explorer نسخه 6 يا بالاتر استفاده نماييد.
-
۱۸- آيا ممکن است تغييری در ضوابط اجرايی دانشگاه الکترونيکی ايجاد شود؟دورههای الکترونيکی دانشگاه شهيد بهشتی تابع قوانين وزارت علوم، تحقيقات و فناوری است. دانشگاه موظف است هرگونه تغييری که از سوی اين وزارتخانه بر هر يک از بخشهای فرايند اجرايی اين دورهها اعمال شود، اجرا نمايد.
-
۱۹- آیا در مدرک نهایی کلمه مجازی ذکر میشود؟بله.
-
20- نحوه ارائه درس سمینار چگونه است؟در درس سمینار با نظر استاد مقدمات انجام فعالیت پژوهشی فراگرفته میشود و فعالیتهای پژوهشی کوچکی به دانشجویان اختصاص مییابد. ممکن است ارائههای شفاهی از طریق LMS هم برای دانشجویان تعریف شود.
-
21- آیا امکان تبدیل وضعیت به آموزشی - پژوهشی وجود دارد؟%10 دانشجویان برتر ورودی هر رشته به شرط آنکه در 2 نیمسال اول حداقل 16 واحد را گذرانده باشند و دارای معدل بالای 16 در رشتههای حوزه علوم، معدل بالای 16/5 در رشتههای حوزه فنی و مهندسی و معدل بالای 17 در رشتههای حوزه علوم انسانی باشند.
-
22- نحوه ارائه پایاننامه در دانشجویان آموزشی - پژوهشی چگونه است؟در صورت تبدیل وضعیت، دانشجو موظف به برداشتن واحد پایاننامه در آخرین نیمسال تحصیلی است. مراحل انجام پژوهش روی پایاننامه با نظر استاد راهنما و مانند دانشجویان روزانه دانشگاه انجام میشود. جلسه دفاع بهصورت حضوری در مرکز آموزش الکترونیکی برگزار خواهد شد و ترکیب هیات داوران با نظر گروه آموزشی تنظیم میشود. در مدرک این دانشجویان، دوره الکترونیکی آموزشی - پژوهشی درج خواهد شد.